Oansvarigt inlägg om Kina och kineser. Avgå Rönndahl!

Oansvarigt och kränkande inlägg om Kina och kineser. Avgå Jesper Rönndahl! Om du inte begriper bättre - och det gör du inte uppenbarligen - så har du inget att göra på SVT! Be alla kineser om ursäkt!



"Jesper Rönndahl!
Jag är en svensk kulturarbetare. Jag har aldrig skämts så mycket för mitt land (!) som när jag såg ditt program på Svenska Nyheter och satiren om Kina. Var i helsicke har du förnuftet???? Det var ju en sån fruktansvärd skymf mot kineser i allmänhet.
Jag vet inte vad jag skall göra åt det hela. Sluta betala licens hjälper ju inte.
Jag FATTAR alltså inte hur du kunde sända något sådant.
Vad har du för utbildning??? Jag har nästan aldrig känt nån kines, men jag skäms, skäms ,skäms.
Bed nu hela kinesiska folket om ursäkt och säg att du har begått en dumhet!
Det värsta som har sänts på svensk TV nånsin!
Om man tappar sitt tonfall i en satir, så kan den bli det grövsta påhopp. Den som inte begriper det bör absolut avhålla sig från humor och satir.

Kaj Bernhard Genell
Författare
Göteborg"

Kommentarer

Populära inlägg